ΟΜΑΔΑ_4

Θεματική ενότητα ομάδας:

1.    Η  Τ. Α. κατά την περίοδο της Βασιλευόμενης  Δημοκρατίας  (1862-1909).

2.    Η  Τ. Α. κατά το Πρόγραμμα : «Καποδίστριας» Ν.2539/1997 (1997-2010).

3.    Οι Νέες Αρμοδιότητες των Δήμων, σύμφωνα με το

Πρόγραμμα: «Καλλικράτης» Ν.3852/2010 (2010 – Σήμερα).

4.    Συγκριτική Μελέτη Περίπτωσης : Δήμος Ναυπλιέων.

 5.   Το (τοπολογικό) πρόβλημα των τεσσάρων χρωμάτων.

6.    Επίλυση τέταρτου χωροταξικού προβλήματος:

      1. Μοντελοποίησή του.
      2. Δημιουργία δυναμικού φύλλου εργασίας.
      3. Συγκέντρωση ερωτηματολογίων και εξαγωγή συμπερασμάτων.
      4. Κατασκευή μακέτας.

Ομάδα Εργασίας:

Μωραϊτη Δήμητρα

                Παναγάκη Μαρτίνα

                Παπαδημητρίου Στεργιάνα

        Πουπάκη Σοφία

               Σεργή Κατερίνα

                                     Φιλιπποπούλου Μάγδα

 

Περίληψη Ερευνητικής έκθεσης:

  Η αναθεώρηση του Συντάγματος του 1975/1986, που έγινε το 2001 προσδίδει δημοσιονομική αυτοτέλεια στους Δήμους, στοιχείο που ενισχύει τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παραχωρώντας τους το δικαίωμα να αποφασίζουν και να υλοποιούν οι ίδιοι τα έργα που έχει ανάγκη ο Δήμος.  Ακολουθεί το καινοτόμο Πρόγραμμα Τ.Α. «Ι. Καποδίστριας» (1997-2010) το οποίο μειώνει σε μεγάλο βαθμό τους Δήμους και τις Κοινότητες και αναχαρτογραφεί την Ελλάδα στο πρωτοβάθμιο αυτοδιοικητικό επίπεδο. Στη συνέχεια, το Πρόγραμμα Τ.Α.  «Καλλικράτης» Ν.3852/2010 (2010 ? Σήμερα) εισάγει μια «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης» υιοθετώντας την φιλοσοφία: «Λίγοι και ισχυροί Δήμοι».  Ελαχιστοποιεί τα συγκεντρωτικά  στοιχεία της Διοίκησης, προσδίδει ευελιξία και στοχεύει στην  αποτελεσματικότερη  αντιμετώπιση των τοπικών υποθέσεων,  στον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών και στην ορθολογική αξιοποίηση των υπαρχόντων πόρων. Χαρακτηριστική μελέτη περίπτωσης αποτελεί ο Δήμος Ναυπλιέων. Μέσα από την περιγραφή της  εξέλιξης της Διοικητικής δομής του Ελληνικού κράτους Τ.Α. και την ανάλυση του ισχύοντος Προγράμματος Τ.Α., οι μαθητές συνειδητοποιούν την αναγκαιότητα ύπαρξης των τοπικών κοινωνιών, την αλληλεπίδραση των ιστορικών, κοινωνικών, πολιτικών, πολιτειακών και οικονομικών συνθηκών της εκάστοτε εποχής με την Διοικητική Οργάνωση της χώρας καθώς και τα πολλαπλά τοπικά θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Ο.Τ.Α.

        Από την πλευρά της Μαθηματικής Επιστήμης, οι μικροί ερευνητές προκειμένου να κατανοήσουν ότι όλες οι δυσεπίλυτες καταστάσεις επιλύονται μέσω της συνεισφοράς των «Μαθηματικών» προβαίνουν στην μελέτη και την επίλυση ενός πολύ ενδιαφέροντος χωροταξικού προβλήματος που εμφανίζεται στην Ιστορία των Μαθηματικών: «Το πρόβλημα των τεσσάρων χρωμάτων». Το πρόβλημα αυτό αποτελεί σταθμό στην επιστήμη των Μαθηματικών γιατί πέραν της χωροταξικής του φύσης αποτελεί την πρώτη (αποδεκτή) Μαθηματική απόδειξη μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Στη συνέχεια καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πιθανό χωροταξικό πρόβλημα, με την Μέθοδο της «Μαθηματικής Μοντελοποίησης» και καταλήγουν στα γενικά συμπεράσματα της ερευνητικής τους εργασίας: Ο κόσμος των Μαθηματικών όσο περίπλοκος και δυσνόητος φαίνεται κρύβει ένα μυστήριο που έχει την δύναμη και την γνώση  να επιλύει προβλήματα σε όλους τους χώρους. Ολοφάνερο παράδειγμα αποτελεί η επίλυση των πρακτικών ζητημάτων των Τοπικών Κοινωνιών, τα οποία επιλύονται με την «Μέθοδο της Μαθηματικής Μοντελοποίησης».

 

Τα σχόλια έχουν κλείσει.