Ανθρώπινα δικαιώματα: Από τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και τον Νέλσον Μαντέλα στους νέους του 21ου αιώνα

Τίτλος: 

 Ανθρώπινα δικαιώματα: Από τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και τον Νέλσον Μαντέλα στους νέους του 21ου αιώνα

 

Χρονική Περίοδος υλοποίησης:           Σχολικό Έτος 2012-2013

 

Τάξη: Β’ Λυκείου

 

Υπεύθυνοι Καθηγητές:  

Μαρία Μπουζινέλου  ΠΕ 02

Στρατής Βολτής ΠΕ19

 

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:                  

1Η Ομάδα:  

M. Αρφαρά, Γ. Γάβρογος, Γ. Ζούρος, Α. Λυκιαρδόπουλος, Μ. Καλαμπόκα,                             Κ. Καψοκέφαλου

Περίληψη ερευνητικής έκθεσης

Ξεκινώντας από τον Β? Παγκόσμιο Πόλεμο, οι μαθητές επιχείρησαν να καταδείξουν πώς το ιστορικό αυτό γεγονός αποτέλεσε την κορύφωση της καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πώς ταυτόχρονα, εκτός από τις υλικές και έμψυχες απώλειες, συνέβαλε στην εδραίωση διαφόρων μορφών ρατσισμού. Περνώντας, στη συνέχεια, στο φαινόμενο του ρατσισμού, εξέτασαν τις μορφές του, τα αίτιά του, αλλά κυρίως, σύγχρονα γεγονότα που φανερώνουν πώς το σκληρό πρόσωπο του κοινωνικού, φυλετικού και θρησκευτικού ρατσισμού υποδαυλίζει την εχθρότητα και το μίσος, διαλύοντας τη συνοχή της κοινωνίας. Κάνοντας, εξάλλου, μια ιστορική αναδρομή, τα παιδιά εξέτασαν τη συμβολή του Μ.Λ.Κ και του Ν.Μ στην προσπάθεια για την εξάλειψη του φαινομένου και στους αγώνες τους για πολιτική και κοινωνική ισότητα όλων των ανθρώπων. Η ομάδα ολοκλήρωσε την εργασία της με έρευνα πάνω σε μία από τις πιο τραγικές συνέπειες κάθε πολέμου, την προσφυγιά.

 

2Η Ομάδα

Γ. Καραμιχάλης, Β. Καμπαλούρη, Α. Κουμπέτσου, Χ. Καραμπίνης, Ε. Μανιάτη, Χ. Μερτύρη, Κ. Σέργη.

 Περίληψη ερευνητικής έκθεσης

Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με τις διάφορες μορφές ελευθερίας, ξεκινώντας από την ελευθερία στοχασμού και έκφρασης. Διαπραγματεύτηκαν επίσης το ευαίσθητο ζήτημα της ελευθερίας στην τέχνη, τα όριά της, καθώς και το ζήτημα της λογοκρισίας τόσο στα αυταρχικά όσο και στα σύγχρονα δημοκρατικά καθεστώτα. Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσίασε η δουλειά της ομάδας πάνω σε σύγχρονα στοιχεία που αφορούν τη στέρηση της ελευθερίας και, κυρίως, τις συνθήκες διαβίωσης στις σύγχρονες φυλακές, τα βασανιστήρια, την προσβολή της αξιοπρέπειας των κρατουμένων αλλά και την εξόντωσή τους σε πολλές περιπτώσεις.

 

 

3Η Ομάδα

Μ. Γαλανάκη, Σ. Κουβαράς, Κ.Μανούση, Δ. Μωραίτη, Μ. Πανταζή – Ψάθα, Α. Πεπελάση

Περίληψη ερευνητικής έκθεσης

Η Τρίτη ομάδα ερεύνησε τα δικαιώματα δύο ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, της γυναίκας και του παιδιού. Οι συνθήκες ζωής των γυναικών σε χώρες όπου η ελευθερία τους φιμώνεται συστηματικά, η απειλή της σωματικής τους ακεραιότητας από πράξεις αυταρχικές και βίαιες, η αμείλικτη τιμωρία τους που συνεπάγεται κάθε προσπάθεια αυτοδιάθεσης ή διεκδίκησης θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων, ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν οι μαθητές. Παράλληλα, με συγκεκριμένα στοιχεία, παρουσίασαν  φαινόμενα καταπάτησης των δικαιωμάτων της γυναίκας σε χώρες της Δύσης, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο trafficking, μια σύγχρονη μορφή  οικονομικής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης των γυναικών που τις οδηγεί στη σωματική και ηθική εξαθλίωση.

 

 

4Η Ομάδα

Μ. Κακαβά, Ο. Κλαυδιανού, Α. Κουφάκης, Θ. Δημόπουλος, Σ. Ποταμιάνος

Περίληψη ερευνητικής έκθεσης

Ξεκινώντας από τη διαπίστωση της Unicef ότι η ευημερία γυναικών και παιδιών είναι συγκοινωνούντα δοχεία, τα παιδιά της ομάδας ασχολήθηκαν με τα δικαιώματα των παιδιών, τόσο στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, όσο και στη Δύση. Έχοντας ως αφετηρία τη «Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού», οι μαθητές ερεύνησαν σε ποιο βαθμό τα δικαιώματα των παιδιών γίνονται σεβαστά και σε ποιο βαθμό καταπατώνται. Φαινόμενα, όπως η παιδική κακοποίηση, η πείνα, οι ασθένειες, η έλλειψη πόσιμου νερού, η απουσία πρόσβασης στην εκπαίδευση, καθώς  και το πιο σύγχρονο πρόβλημα, ο σχολικός εκφοβισμός, παρουσιάστηκαν από τα παιδιά μέσα από κείμενα, μαρτυρίες και βίντεο ευαισθητοποιώντας μας όλους.

Η συγκεκριμένη ομάδα ασχολήθηκε και με δύο ιδιαίτερες περιπτώσεις που αφορούν στα παιδιά. Η πρώτη είχε να κάνει με τα λεγόμενα «παιδιά-στρατιώτες», παιδιά που σε χώρες κυρίως της Αφρικής επανδρώνουν από πολύ μικρά τοπικούς στρατούς, υφίστανται κάθε μορφής εκφοβισμό και κακοποίηση, ενώ παράλληλα, εξωθούνται σε ακραίες και βίαιες πράξεις από τη νηπιακή τους ακόμα ηλικία. Τα ανυπέρβλητα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά αλλά και τα παιδιά που από πολύ μικρή ηλικία υποχρεώνονται να εργαστούν παρουσιάστηκαν από τους μαθητές της ομάδας. Το δεύτερο σκέλος της εργασίας της ομάδας διαπραγματεύτηκε το ευαίσθητο θέμα των παιδιών με ειδικές ανάγκες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τον ρατσισμό που, πολλές φορές βιώνουν, αλλά και τις προτάσεις ή τις λύσεις που είτε ατομικά είτε συλλογικά μπορούμε να υπερασπιστούμε, προκειμένου η καθημερινότητά τους να γίνει πιο ανθρώπινη, η πόλη πιο φιλική και οι σχέσεις με τους συνανθρώπους τους πιο ειλικρινείς και δυνατές.

Για να δείτε την συνολική παρουσίαση, πατήστε:εδώ

Για να δείτε το σχέδιο υποβολής πατήστεεδώ

Τα σχόλια έχουν κλείσει.