Θεματική ενότητα ομάδας:
1. Η Τ.Α. κατά την περίοδο της Επανάστασης για την δημιουργία του Ελληνικού
Κράτους (1821-1827).
2. Το Νέο Ελληνικό Κράτος: Η περίοδος του Ι. Καποδίστρια (1827-1833).
3. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση κατά την περίοδο 1935-1974.
4. Οι Νέες Αρμοδιότητες των Περιφερειών σύμφωνα με το Πρόγραμμα «Καλλικράτης»
Ν.3852/2010.
5. Συγκριτική μελέτη Περίπτωσης: «Δήμος Λαμιέων».
6. Τα Μαθηματικά πέρα από τα προβλήματα: Μαθηματικά και Τέχνη. Μελέτη του
έργου «Μελανγχολία Ι» του Άλμπρεχτ Ντιούρερ και του μαγικού τετράγωνου που
εμφανίζεται σε αυτό.
7. Επίλυση δεύτερου χωροταξικού προβλήματος:
- Μοντελοποίησή του.
- Δημιουργία δυναμικού φύλλου εργασίας.
- Συγκέντρωση ερωτηματολογίων και εξαγωγή συμπερασμάτων.
- Κατασκευή μακέτας.
Ομάδα Εργασίας:
Αναστασάκης Άγγελος
Κοιλιάδη Ιωάννα
Κωνσταντάρα Αθηνά
Μαραλέτος Νικόλαος
Μαρούλης Σπύρος
Σαλτέλλης Άγγελος
Περίληψη Ερευνητικής έκθεσης:
Ταξιδεύοντας στο χρόνο, οι νεαροί ερευνητές παρατηρούν ότι τα Επαναστατικά Συντάγματα δεν περιέλαβαν διατάξεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ με τη σύσταση του Νέου Ελληνικού Κράτους, ο Ι. Καποδίστριας, με τα ψηφίσματα της 12 Απριλίου 1828 κατοχυρώνει την Τ.Α. και επιβάλλει συγκεντρωτικό αυτοδιοικητικό σύστημα, λόγω της αναγκαιότητας ενδυνάμωσης του κράτους. Σε περιόδους πολέμων και πολιτικής αστάθειας ο θεσμός της Τ. Α. υποβαθμίζεται, όμως μέσα από την δημοκρατία ενισχύεται (Σύνταγμα 1952) και φτάνει στο ισχύον Πρόγραμμα Τ.Α. «Καλλικράτης». Μελέτη περίπτωσης αποτελεί ο Δήμος Λαμιέων. Στα πιθανά χωροταξικά προβλήματα που εμφανίζονται στον Καλλικρατικό Δήμο Λαμιέων (π.χ. Ο νέος Δήμος Λαμιέων αποφασίζει την κατασκευή ενός καινούργιου υδραγωγείου. Σε ποιο σημείο πρέπει να κατασκευαστεί ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία στους υδροσωλήνες ;), οι νεαροί Μαθηματικοί επιστήμονες καλούνται να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης με την βοήθεια των Μαθηματικών και ιδιαίτερα με την μέθοδο της Μαθηματικής Μοντελοποίησης. Επιπρόσθετα οι μαθητές ασχολούνται με τη σχέση των Μαθηματικών με τις Τέχνες. Θεωρείται επιτακτική η ανάγκη, σε ένα μέρος της εργασίας, να αφεθούν και να ασχοληθούν με ένα κομμάτι άμεσα συνυφασμένο με τα Μαθηματικά, πέρα από τα κλασικά μαθηματικά προβλήματα. Τα Μαθηματικά λοιπόν, εμπερικλείουν στοιχεία καλλιτεχνικής δημιουργίας και συνδυάζουν τους νόμους της αισθητικής και της αρμονίας. Άριστο παράδειγμα συνιστούν τα μαγικά τετράγωνα, που εμφανίζονται στο έργο «Μελανγχολία Ι» του Άλμπρεχτ Ντιούρερ.