ΟΜΑΔΑ_3

Θεματική ενότητα ομάδας:

 1.   Η  Τ. Α.  κατά την περίοδο της Βαυαρικής Αντιβασιλείας.

Απόλυτη (1833-1843) και Συνταγματική Μοναρχία του Όθωνα  (1843-1862).

2.   Η  Τ. Α. κατά την περίοδο της Μεταπολίτευσης (1975-1997).

3.   Η  Τ. Α. σύμφωνα με το Πρόγραμμα «Καλλικράτης»

(Συγκρότηση Δήμων ? Δημοτικές Αρχές) Ν.3852/2010.

4.  Συγκριτική Μελέτη Περίπτωσης : «Δήμος Ιωαννιτών».

5.  Παρουσίαση προβλημάτων που επιλύουν τα Μαθηματικά.

6.  Επίλυση τρίτου χωροταξικού προβλήματος:

      1.  Μοντελοποίησή του.
      2. Δημιουργία δυναμικού φύλλου εργασίας.
      3. Συγκέντρωση ερωτηματολογίων και εξαγωγή συμπερασμάτων.
      4. Κατασκευή μακέτας.

Ομάδα Εργασίας:

Μπαλτά Μαριάννα

 Παναγοπούλου Νεφέλη

 Παπαγεωργίου Δημήτριος

 Σκολίδη Ελίζα

 Χουζούρη Ειρήνη

Περίληψη Ερευνητικής έκθεσης:

    Κατά την περίοδο της Βαυαρικής Αντιβασιλείας και την Απόλυτη και Συνταγματική Μοναρχία του Όθωνα επικρατούν στην Ελλάδα τα συγκεντρωτικά συστήματα αυτοδιοίκησης (Συντάγματα 1844, 1864).  Το Σύνταγμα του 1975 κατοχυρώνει τους Ο.Τ.Α. ως Νομικά Πρόσωπα, τους προσδίδει διοικητική αυτοτέλεια, ορίζει την άμεση εκλογή των Αρχών και αναγνωρίζει τους Α΄/θμιους και Β΄/θμιους  Ο.Τ.Α. (Δήμοι, Κοινότητες).   Η Νέα Αρχιτεκτονική Τ.Α., Πρόγραμμα «Καλλικράτης», που ισχύει στη σημερινή εποχή, λόγω της οικονομικής ύφεσης στην οποία έχει βυθιστεί η χώρα μας καθώς και το μεγαλύτερο μέρος της διεθνούς κοινότητας, επιχειρεί τη συνένωση των παλαιών μικρών δήμων σε λιγότερους, μεγαλύτερους και ισχυρότερους. Χαρακτηριστική μελέτη περίπτωσης αποτελεί ο Δήμος Ιωαννιτών. Ως προς το Μαθηματικό μέρος, οι μικροί ερευνητές κατανοούν την μέγιστη χρησιμότητα των Μαθηματικών μέσα  από  συστηματική μελέτη και έρευνα και καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πιθανό χωροταξικό πρόβλημα. Οι κάτοικοι ενός Δήμου αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα κτίριο, που θα στεγάζει τον κοινό τους πολιτιστικό σύλλογο. Σε ποιο σημείο πρέπει να κατασκευαστεί ώστε να ισαπέχει από τα τρία χωριά , που συνιστούν τον Δήμο; Οι έφηβοι «επιστήμονες» μοντελοποιούν το πρόβλημα, δημιουργούν δυναμικά φύλλα εργασίας, συγκεντρώνουν και επεξεργάζονται ερωτηματολόγια των συμμαθητών τους και εν κατακλείδι ως προς το καλλιτεχνικό μέρος δημιουργούν μια μακέτα για το συγκεκριμένο πρόβλημα, αποδεικνύοντας την συμβολή της Μαθηματικής Επιστήμης στην επίλυση πιθανών χωροταξικών ζητημάτων που δημιουργούνται από την εφαρμογή του ισχύοντος Προγράμματος Τ.Α. «Καλλικράτης».

Τα σχόλια έχουν κλείσει.